Obezita

Je jednoznačně vstupenka do problémů, jak zdravotních tak psychických.

Největším faktorem obezity je trvale nadměrný (někdy dokonce i malý) příjem energie. Nedostatečný, nebo dokonce žádný pohyb.

Jak poznat zda už jsem obézní či ještě stále trpím "pouze" nadváhou?

Nejpoužívanějším parametrem je obvod pasu!

Riziko vzniká u žen pokud obvod pasu překročí 102 cm, u mužů 120 cm.

Samozřejmě je nutné brát v potaz i výšku, například žena vysoká 160 cm a má obvod pasu 100 cm už to je velký problém.

Dalším problémem je i pivní pupek u mužů - jedná se o nadměrné množství břišního tuku.

.

Jak zatočit s obezitou?

Omezit tukové pečivo (koblihy, croissanty, margaríny, snídaňové cereálie, sladkosti..)

Jíst více ovoce a zeleniny.

Používat kvalitní oleje (nejlépe olivový).

Jíst kvalitní maso ( drůbež, ryby, hovězí).

Používat celozrnné nebo semolinové těstoviny, neloupanou rýži.

Dostatečný příjem tekutin (neperlivou vodu třeba s citronem)

Pravidelnost ve stravě - nejdůležitější snídat (pokud možno v klidu) a nevynechávat i lehkou večeři.

Jíst malé porce alespoň 4× až 5× denně.

A to nejdůležitější pohyb (pokud nemůžete cvičit choďte)